Daisypath Anniversary tickers

Thursday 20 August 2009

hello stranger!

setiap kali lalu jalan tu..
mereke selalu ade..sapu sapu daun2 yang bersepah2 kat tepi2 jalan..
dan selalunye..setiap kali aku lalu..
mereke pasti pandang..dari jauh lagi dah memandang..
dan setiap kali itu jugak aku pandang straight kedepan..
aku tahu pandangan itu berekor bila aku sudah melepasi mereka..

ape agaknya dalam minda mereka??
adekah aku sombong? berlagak? kerek?

tidaaaaakkkk!!
sebenarnye aku segan..malu..nak wat expresi muke ape kalau bertentang mata.. ??
sebenarnye aku bersyukur aku tak perlu kerje bawah terik panas...menyapu daun2 kering tu..berjalan berkilometer2..untuk menyara diri..menyara keluarga..
aku solute orang yang berkerja bawah terik matahari..seolah olah cabaran yang super hebat..
jadi aku segan dengan mereke tu bile die penat2 sapu..penat2 jalan kaki..panas2..
aku plak..naik kete laju je..sejuk berhawa dingin (cewah)..pehtu balik bukak fridge minum oren sejuk..sombong gila! terjerit2 aku dalam hati..

jadi satu hari aku decide..
aku nak hadiahkan sesuatu yang berharga!
iaitu??
senyuman..hehe..bes??

senyuman tu best sebenarnye..Raihan pun nyanyi..senyum adalah sedekah paling mudah..

walaupun senyum tu sedekah yang takyah kuar duit mahupun harta..tapi ingat senang ke??

senyum pada stanger ade lah susah apebile stranger itu kite jumpe hari2..
sebab ape??????
sebab bile tetibe senyum..first respon muke makcik tu is..watdehek ko senyum??
cet..
cubaan kedua aku tarik lilBro untuk senyum bersame2..(and he even ask..hah??kenape plak?)
tapi makcik tu tengah minum air..sambil tengok kitorg tersenyum cam pertandingan Miss Universe..so i cant really see her responds..
cet..

and cubaan seterusnye..sedekah ku dikembalikan..;) dan sekarang bila terserempak..i even can wave..hehe..!

aku percaya..dengan senyuman tu..aku dapat tunjukkan rasa hormat dan penghargaan atas jasa mereke menjaga kawasan perumahan ni..

try to smile to a stranger..u never know how it can change the way that day turns out to be ;)

ps: jangan senyum merate2 ok..nanti ade orang kejar dari belakang-ikut sampai carpark-sile la dijauhi..scary-tsk~



No comments: